Kontakty a fotogalerie

E-shop provozuje : Letecká škola BEMOAIR s.r.o.  Nesvačily ev.č. 0193,  letiště Benešov, 25751 Bystřice u Benešova

IČ: 26717018   DIČ: CZ26717018                   pobočka letiště Brno-Tuřany

www.bemoair.cz        info@bemoair.cz            kontaktní telefon :  604 842 624

www.aerozazitky.cz   info@aerozazitky.cz      rezervace@aerozazitky.cz

Odkaz na pozici firmy na mapě :   letiště BENEŠOV        letiště BRNO

 

Níže ve fotogalerii si můžete prohlédnout fotografie některých našich letadel a cílů cest


 

   Webkamery Benešov    

webkamr 

 

  Aktuální počasí  

Počasí Benešov - Slunečno.cz            Počasí Brno - Slunečno.cz            Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Létání v Norsku

01. 08. 2023, 13:01

Dovolená v Norsku s létáním nad fjordy.
V červnu jsme vyrazili (již po páté) na "letní" dovolenou do Norska. Důvod pro ty uvozovky kolem slova "letní" vyplyne z připojených fotografií. Po 15 letech létání s průkazem ULL(A), který je v zahraničí "k ničemu", jsem letos vyrážel na cestu s 3 roky starým průkazem PPL(A) a zhruba stovkou nalétaných hodin. Takže jsem troufale začal hledat aerokluby v Norsku, které by ležely poblíž plánované trasy. Většina aeroklubů má stránky pochopitelně jen v norštině, ale určitá příbuznost jazyka s angličtinou a němčinou dovolí první orientaci a nalezení mailových kontaktů. Následná mailová komunikace v angličtině je pak už bez problémů - Norové mají angličtinu jako druhý jazyk už od základní školy.
Postupně jsme dorazili do Stavangeru - prvního z dojednaných aeroklubů. Letiště Stavanger je "velké" mezinárodní letiště, s dvojicí betonových drah a provozem letadel B737, MD80 a Dash 8. Přesto zde funguje několik aeroklubů - a když jsem čekal na "svého" instruktora, viděl jsem přistávat B737 Ryanair, vzápětí startovalo motorové rogalo (!), přistál malý cvičný Saab 91 ,startoval Boeing Norvegian a po chvíli (tubulence v úplavu) Cessna 152. Dovedete si představit takový mix provozu na Ruzyni?

A pak už se objevil můj instruktor (přistál před chvíli s oním Saabem) a mne čekala C172 NAV III vybavená Garminem 1000.
Díky výrazně severnější poloze start ve 22:00 LOC nebyl problém - západ Slunce byl až ve 23:18. Jako suchozemec jsem požádal o možnost letu nad pobřežím a fjordy - to si kolem Benešova neužiju.
Samozřejmě jsme nasadili plovací vesty a absolvoli briefing a školení v jejich použití. Musím ale přiznat, že Norové asi svým motorům hodně důvěřují - kdyby motor "zaškytal", tak opravdu nikde nebylo místo, kam to posadit.

Dovolenou i létání nad krásnou přírodou jsme si užili a těšíme se na další výlety.

Petr Sojka

Komentáře

Diskuze je prázdná.

Tento e-shop využívá cookies a bez jejich použití není schopen fungovat. Nesouhlasím s použitím cookies na tomto e-shopu (zobrazí se oficiální stránky provozovatele).

Technické cookies

Potvrdit výběr
Souhlasím
Nesouhlasím